Mooiweersverandering bij stress en burn-out

Iedereen verkeert wel eens in zware weersomstandigheden. Hoge werkdruk, reorganisaties, (angst voor) baanverlies of het combineren van een baan met een druk gezinsleven kunnen zorgen voor spanning en stress. Soms stormt het en ervaar je tegenwind. Of je voelt je neerslag-tig omdat je leven is overschaduwd door donkere wolken. Soms kan het zo mistig zijn dat een oplossing onzichtbaar lijkt: hoe kom je hier doorheen? Hoe realiseer je een weersverandering? Mooiweersverandering helpt bij stress en burn-out ›

 

Beter slapen?

Lig je ’s nachts vaak wakker of lukt het maar niet om in slaap te komen?

Slecht slapen overkomt iedereen wel eens. Moeite met in slaap komen, lang wakker liggen, tijdens de nacht vaker wakker worden. Meestal is de klacht van tijdelijke aard en verdwijnt weer als de oorzaak is weggenomen. Maar wat als het niet vanzelf overgaat? En als slecht slapen behalve ’s nachts ook overdag problemen geeft?
Slapen kun je leren ›

Heeft jouw partner een burn-out?

Overbelasting brengt onrust en extra spanning voor andere leden binnen het gezin.

Hoe ga je daarmee om als partner? Moet je de ander activeren of juist met rust laten? Wat is jouw rol in het herstelproces? Hoe voorkom je dat je zelf wordt meegesleurd in de negatieve toestand van de ander?
Partner met burn-out ›